Tri lekcije o crtanju koje smo naučili zahvaljujući Diznijevoj renesansi

09/03/2020 14:28

Tri lekcije o crtanju koje smo naučili zahvaljujući Diznijevoj renesansi

Renesansa Diznija je promenila način na koji je svet doživljavao crtane filmove. Od svih kompanija koje ne treba predstavljati, Dizni je na samom vrhu. Hvaleći se da poseduje najveću svetsku biblioteku veoma vredne intelektualne svojine, Dizni će bez sumnje nastaviti da se kiti ovim epitetom u godinama koje dolaze. Šta mladi crtači mogu naučiti iz dugotrajno uspeha ove firme?

Mnogo je odgovora na to pitanje, ali ovde se fokusiramo na lekcije koje je dala Renesansa Diznija – period u kome su stvorena najpoznatija Diznijeva dela. Od 1989. do 1999. Volt Dizni studio je izbacio hit za hitom, koji do dan danas predstavljaju jedne od najboljih crtanih ostvarenja svih vremena. Štaviše, mnogi od njih dobijaju priželjkivane rimejkove, pa i u obliku filmske verzije. 

Navešćemo tri stvari koje bi crtači i industrija u celini mogli naučiti od timova koja si stvarali u periodu renesanse. 

  • Crtači su se takmičili, i to je dobro

Sa lakoćom kažemo da je Dizni bio uspešan u ovom periodu. Međutim, pre kreativnog preporoda, studio je bio u veoma teškoj poziciji. Dizni je bio u krizi; neki od filmova, poput Crnog kazana, su bili fijasko, dok su se pojavljivali novi rivali. Jedan od tih rivala bio je Don Blut produkcija, koju je osnovao bivši Diznijev crtač, a koji je sa sobom poveo 17% Diznijevih crtača, i to u periodu kada su radili Lisicu i psa

Don But je počeo je izbacio uspešne filmove poput Američke bajke, Zemlje daleke prošlosti, Svi psi idu u raj. Ovo je Diznija stavilo pod veliki pritisak kako bi se izborio sa prodajom  bioskopskih karata. Mnogi veruju da je razlog što je Dizni napravio nezaboravne klasike upravo intenzivno takmičenje sa Don But produkcijom. Don But je svoja vrata zatvorio 1995. Dizni je imao koristi od ovog takmičenja i, zahvaljujući crtačima koji su želeli da pokažu kako su najbolji u svom poslu, postao je najbolji u branši.

  • Nikada se nemojte zadovoljiti: možete bolje

Crtači koji su izveli Diznija iz krize želeli su više osim da pobede konkurenciju. Stremili su tome da prevaziđu svoj pređašnji rad, što je razlog zašto svaki novi crtani film iz ovog perioda izgleda kao da ima još više kreativnosti i strasti nego prethodni.

Zamislite – Mala sirena je tek izašla i na početku emitovanja zaradila 84 miliona tadašnjih dolara, a onda dobijete zadatak ponovite to, i da bude još bolje. Volt Dizni studio je baš to i učinio sa Lepoticom i zveri, dve godine kasnije, a odmah zatim sa Aladinom. Sledećih šest filmova, koji uključuju Kralja lavova i Mulan, su imali odlične rezultate. Lekcija? Bez obzira koliko si dobro radio, sledeći put probaj još bolje.

Bez obzira u kojoj grani privrede, preveliki uspeh nekada može značiti lagani pad. Pritisak da ponovite prethodni uspeh može biti koban, no takođe vas može odneti do novih crtačkih visina. Kao entuzijastičan crtač, pratite ove korake Diznijevih animatora, i uvek se trudite da budete bolji, bez obzira je li vaš pređašnji rad bio uspešan ili ne.

  • Crtajte zato što to volite

Iako je gospodin Dizni preminuo decenije pre Dizni renesanse, nesumnjivo je da je njegov duh i uticaj bio razlog što je firma opstala. U stvari, mnoga njegova načela se i dalje poštuju kroz celu Dizni industriju već 50 godina, poput: Radi ono što voliš.

Volt Dizni je započeo ovaj posao jer je voleo crtati u slobodno vreme. Da bi mogao da zarađuje od onoga što je voleo, morao je raditi razne poslove – kao vozač hitne pomoći tokom Prvog svetskog rata, ne bi li finansirao svoju pasiju. Sa željom da crtanje bude njegov jedini i glavni posao, Dizni nije odustajao dok nije napravio svoj studio. Ljubav prema crtanju hranila je njegovu istrajnost.

Sigurno je da su se i crtači tokom Diznijeve renesanse slično osećali. I pored pritiska da prevaziđu svoj prethodni rad, oni su jednostavno radili šta su voleli bez zadrške. Na kraju, Dizni je sada jedna od najvećih i najuspešnijih firmi na svetu. Slučajnost?

09/03/2020 14:28

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Pretraga