Back to homepage

Milena Pavlović Barili

milena-pavlovic-barili

Milena Pavlović – Barili

Milena Pavlović Barili je bila slikarka, ilustrator i pesnikinja srpskog porekla i jedna od naših najznačajnijih umetnica međuratnog perioda.

Milena Pavlović Barilli rođena je 5. novembra 1909. godine u Požarevcu.

Kao dete umetnika (otac Bruno Barilli je bio poznati italijanski pesnik i kompozitor, a majka Danica Pavlović je studirala umetnost), Milena je u svojoj ranoj mladosti izražavala zainteresovanost i talenat za umetnost.

Život i karijera

Studirala je slikarstvo u Beogradu i Minhenu. Tokom školovanja na prestižnim minhenskim akademijama Knir i Likovnoj akademiji u svojim radovima uvidela je stilsku tendenciju koja je znatno odstupala od njihovog perfecionističkog stila. Svoje umetničko obrazovanje nastavila je prevashodno putovanjem u Španiju gde istražuje strastvenu i dramatičnu svakodnevnicu, a zatim se usavršava i nastavlja svoju slikarsku karijeru u evropskim prestonicama poput Londona, Pariza i Rima.

Njena prva izložba održana je u Beogradu, da bi zatim usledile izložbe u Požarevcu, Londonu, Parizu, Rimu i Njujorku. Imala je razvijen društveni život i često je bila okružena velikanima tadašnje umetničke scene, istaknutim slikarima, pesnicima i kritičarima omiljene joj avangarde. Njen pesnički talenat ogledao se u stihovima na francuskom i italijanskom jeziku, koji su po prvi put bili objavljeni 1934. godine u italijanskom listu Kvadrino. Poslednjih 6 godina svog života Milena provodi u Njujorku, gde se uporedo sa slikarstvom bavila i ilustracijama za mnoge modne i lajfstajl časopise i reklame, kao i modnim dizajnom, kostimom i scenografijom. Umrla je 6. marta 1945. godine u 36. godini života u Njujorku, ostavljajući iza sebe bogatu karijeru.  

Stil i pravac umetnosti Milene Pavlović Barili

Milena Pavlovic Barilli venera sa lampom

“Venera sa lampom”, 1938. godina

Stil Milene Pavlović Barili menjao se više puta tokom njene karijere. Njeni prvobitni radovi, nastali još tokom školovanja, odišu senzibilitetom kao i mekoćom izraza. Trudila se da prikaže realnost u slici, istovremeno uklapajući i dekorativne elemente secesivnog slikarstva. Vremenom njen stil polako evoluira u kompozicije koje imaju naglašeniju linearnu strukturu, stoga bi se period između 1932. i 1936. godine mogao nazvati i ,,linearnim periodom’’ njenog slikarskog stvaralaštva. Progresivno, njen stil prerasta iz linearnog u čisto ikonografski tokom narednih nekoliko godina, uklapajući renesansne elemente sa preciznošću arhitekrture antičkog perioda i na taj način simbolizujući sponu između realnosti i sna, prolaznosti i večnosti. U tom periodu nije se libila ni da koristi svoj lik pri stvaranju. Poslednja faza njenog stvaralaštva vezuje se za njen boravak u Americi, kada se u njenim radovima može osetiti prisustvo nostalgije i povremeno uočiti upotreba religijskih motiva. Taj period takođe predstavlja početak njenog bavljenja primenjenom umetnosti, te je na snagu stupila njena veština ilustracije.

Najznačajnija dela

U najznačajnija slikarska dela Milene Pavlović Barili ubrajaju se i: ,,Žena sa lepezom’’ (1927.),  ,,Autoportret’’ (1933.), ,,Autoportret sa kistom’’ (1938.), ,,Kompozicija’’ (1938.), ,,Venera sa lampom’’ (1938.) i mnoga druga. Radila je i modne ilustracije za poznate časopise kao što su Vog, Tekstron Vog, Harpers Bazar, Glamur, Taun end kantri i Herst magazin.

Pretraga