Nova pravila za ocenjivanje srednjoškolaca

28/09/2015 16:49

Nova pravila za ocenjivanje srednjoškolaca

Pravilnik o ocenjivanju srednjoškolaca, koji nije menjan poslednjih 16 godina, sada će doživeti promene.

Neke od glavnih novina u ocenjivanju učenika srednjih škola jeste to što će nastavnici ocenjivati, pored usmenog odgovaranja i pismenih zadataka i druge aktivosti đaka.

Popravljanje ocena će od sada biti moguće i tokom dopunskih časova.

Osim toga, odeljensko veće više neće biti u mogućnosti da popravi učenicima ocene zarad boljeg uspeha.

Pored ocenjivanja usmenog odgovaranja i pismenih i kontrolnih vežbi, prema izmenjenom Pravilniku o ocenjivanju, ocenjivaće se i učešće u interdisciplinarnim projektima, praktičnim, zajedničkih radovima.

Sve ove aktivnsoti biće zabeležene u pedagošku dokumentaciju i uticaće na upisanu ocenu u dnevnik-

Od sada će svi pismeni zadaci, koji traju 45 minuta, morati da budu blagovremeno najavljeni – na oglasnoj tabli i/ili internet strani škole. U toku školske godine biće održane četiri pisane provere, odnosno četiri pismena zadatka.

Nastavnici će morati na nivou odeljenskog veća da usklade kontrolne zadatke, kako u toku jedne nedelje ne bi bilo više od tri provere znanja, a najviše jednom nedeljno može da se održava pismeni zadatak.

Osim toga, postojaće pravilo i da se više ne može odlagati kontrolni zadatak.

Kraće provere znanja, u trajanju od 15 minuta, ne moraju se najavljivati, a nema ni ograničenja iz koliko predmeta u toku dana đaci mogu da imaju ovakve provere znanja.

Ocene koje učenici dobiju na ovim kraćim proverama znanja neće se unositi u dnevnik, nego će biti zabeležene u pedagošku dokumentaciju, odnosno svesku koju mora da ima svaki nastavnik. Tek posle nekoliko ovakvih testova ocena se unosi u dnevnik.

Pedagošku svesku imaju pravo da vide svi roditelji.

Pismeni zadatak može da se ponavlja samo u situacijama kada pola odeljenja dobije jedinicu. Tada ocenu imaju pravo da poprave svi koji su nezadovoljni, a ne samo oni koji su dobili jedinicu.

“Blic” provere znanja, odnosno provere znanja od 15 minuta mogu da se organizuju i tokom dopunske nastave, što do sada nije bio slučaj. Ovo će sprečiti pojavu da učenik ostane neocenjen jer nije pohađao časove.

Zaključna ocena se izvodi na osnovu ocena iz prvog i drugog polugodišta, a zbog negodovanja nastavnika, ukinuta je mogućnost da odeljensko veće pokloni učeniku ocenu na kraju godine samo sa obezloženjem da je učeniku potrebna bolja ocena kako bi imao bolji uspeh – da bi bio vrlo dobar, odličan.

Kada je u pitanju ocenjivanje vladanja, uvodi se opisno ocenjivanje tokom cele godine. Do sada je nasilno ponašanje, diskriminacija i slično, sankcionisano samo tako što se postupno smanjivala ocena, a to se pokazalo kao nedovoljno efikasno.

28/09/2015 16:49

Komentar(a)

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

Pretraga

_Edukacija_300x250px