Kako su pamtili stari Grci?

12/09/2018, 14:58

Kako su pamtili stari Grci?

Mnogobrojne informacije s kojima se susrećmo tokom obrazovanja, često nisu povezane i otežavaju učenje.

Stari Grci su koristili posebne tehnike pamćenja, koje su im olakšale učenje i omogućile im pamćenje velikog broja informacija.

Mnemotehnike ili specifične mentalne strategije

Ove specifične mentalne strategije za poboljšavanje pamćenja imaju svrhu lakšeg usvajanja infomacija, koje lako i brzo zaboravljamo.

Nastale su u staroj Grčkoj, a koristili su ih i rimski senatori.

Kako funkcioniše ova tehnika?

Princip je prilično jednostavan.

Naime, ukoliko želite da zapamtite novu informaciju, dovedite je u vezu s nečim poznatim kako bi vas ta poznata stvar asocirala na novu informaciju koju treba da zapamtite.

Postoje tri kategorije menmotehnike: verbalna, vizuelna i mešovita.

Skraćivanje

Najjednostavniji oblik verbalne mnemotehnike je skraćivanje. Na ovaj način smanjujemo broj informacija koje treba da zapamtimo i stvaramo lako pamtljive akronime.

Ovo je odličan primer. Učenici u bivšoj Jugoslaviji pamtili su imena susednih država na ovaj način – naučili su da je njihova država okružena BRIGAMA, to jest da su im susedi Bugarska, Rumunija, Italija, Grčka, Albanija, Mađarska i Austrija.

Korišćenje akronima, koji je stvoren od početnih slova susednih država u velikoj meri je olakšao pamćenje ovih sedam susednih država bivše Juge.

Kodiranje

Elaborirano kodiranje koristimo tako što nepoznatim informacijama dodajemo one poznate i na taj način stvaramo lako pamtljivu celinu. Ovaj oblik mnemotehnike olakšava pamćenje raznih formula.

Ukoliko želite da zapamtite boje spektra ili formulu, izmislite rečenicu. Na primer, ukoliko formula glasi v=t*a, zapamtite Vidim Tamo Avion. Probajte.

Rečenični mnemonici

Ova mnemotehnika funkcioniše tako da od pojmova koje želimo da upamtimo, stvorimo smislenu priču. Dobar primer za ovu tehniku leži u hemiji. Naime, ukoliko želite da zapamtite da je opasno sipati vodu u kiselinu, iskoristićete prva slova i sklopiti ih u VUK . Vuk kao opasna životinja može da nas asocira na opasnost koju u sebi krije ovakav postupak.

Rima i ritam

Unošenje ritma i rime u proces učenja uveliko olakšava usvajanje znanja što se posebno dobro pokazalo kod nižih uzrasta.

Nastavnici su ponekad koristili rime kako bi osnovcima olakšali pamćenje pojedinih matematičkih postulata.

Na primer: “Kvadrat nad hipotenuzom, to zna svako dete, jednak je broju kvadrata nad obe katete”.

Povezane objave

12/09/2018, 14:58

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*

Pretraga

arh
_Edukacija_300x250px