Smerovi
[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_text_separator title=”Obrazovni profili” title_align=”separator_align_left” align=”align_center” color=”grey”][vc_column_text][row][double_paragraph]
Područje rada: Zdravstvo i socijalna zaštita
- Medicinska sestra – tehničar (4 godine)
- Medicinska sestra – vaspitač (4 godine)
- Fizioterapeutski tehničar (4 godine)
- Farmaceutski tehničar (4 godine)
- Kozmetički tehničar (4 godine)
[/double_paragraph][double_paragraph]
Područje rada: Gimnazija
- Društveno – jezički smer (4 godine)
- Smer živi jezici (4 godine)
[/double_paragraph] [/row][/vc_column_text][vc_text_separator title=”FILOLOŠKA GIMANZIJA – SMER ŽIVI JEZICI” title_align=”separator_align_left” align=”align_center” color=”grey”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Biti gimnazijalac je oduvek predstavljalo posebnu čast i privilegiju.
Filološka gimnazija je škola za posebno nadarene učenike. U školi se uči osam jezika i to sedam živih (engleski, francuski, ruski, nemački, italijanski, španski i japanski ) i jedan klasični (latinski).
Naši učenici na najbolji mogući način predstavljaju školu tako što odlaze na studijska putovanja i učestvuju na takmičenjima. Nadamo se da će se među njima naći oni koji će ostaviti značajan trag u srpskoj nauci, kulturi i umetnosti.
Filološka gimnazija se izdvaja od drugih i po predmetima koji se u njoj izučavaju. Za razliku od drugih srednjoškolaca, naši učenici proučavaju srpski jezik i književnost kao dva odvojena predmeta, što im omogućava da steknu široka znanja i o jeziku i o književnosti.
Uvod u opštu lingvistiku je takođe poseban predmet, a na časovima Osnovi prevođenja, koji se uči u trećem razredu gimnazije, upoznaju se tehnikama pismenog i usmenog prevođenja. Na časovima Retorike učenici Filološke gimnazije imaju priliku da razvijaju veštinu lepog govora i primenjuju znanja iz stilistike.
Profesori posebno podstiču istraživači rad, kreativno pisanje, realizovanje različitih lingvističkih projekata, negovanje poetskog senzibiliteta učenika, samostalno ispoljavanje u oblasti literalnog stvaralaštva. Ne treba zaboraviti ni kvalitetno opšte obrazovanje iz svih oblasti znanja (istorija, geografija, likovna umetnost, muzička kultura itd).
U Filološkoj gimnaziji i odeljenjima za učenike sa posebnim sposobnostima ostvaruju se posebni planovi i programi za učenike sa posebnim sposobnostima u četvorogodišnjem trajanju, kojima se obezbeđuje priprema za nastavak obrazovanja u visokoškolskim ustanovama.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”DRUŠTVENO – JEZIČKI SMER” title_align=”separator_align_left” align=”align_center” color=”grey”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Ko želi da nakon srednje škole, upiše neki od fakulteta sa područja drušvenih nauka, prava, istorije, sociologije, filološkog fakulteta, ili da studira književnost, žurnalistiku, istoriju umetnosti i sl. upisivanje društveno-jezičkog smera je pravi izbor.
U gimnaziji su podjednako zastupljeni predmeti društvenih nauka i jezika. Znanja koja se tokom školovanja steknu iz filozofije, psihologije, sociologije, likovne i muzičke umetnosti, stranih jezika od nemerljivog su značaja, ne samo za dalje školovanje, nego i za izgradnju opšte kulture i širinu intelektualnog razmišljanja.
Svoje umetničke i stvaralačke sklonosti učenici društveno-jezičkog smera mogu realizovati kroz brojne sekcije. Gimnazija društveno jezičkog smera pruža predznanje za pripremu različitih prijemnih ispita na fakultetima.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”FARMACEUTSKI TEHNIČAR” title_align=”separator_align_left” align=”align_center” color=”grey”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Dužnosti – stručne kompetencije:
- Izvođenje i nadzor tehnoloških faza u farmaceutskoj i kozmetičkoj industriji
- Kontrolisanje proizvodnog procesa i vođenje proizvodno-kontrolne administracije
- Obezbeđivanje propisanih higijenskih uslova i zaštite na radu
- Vođenje prometa lekova u veletrgovini
- Rad u javnoj apoteci
Ciljevi stručnog obrazovanja
Cilj stručnog obrazovanja za kvalifikaciju farmaceutski tehničar je osposobljavanje lica za izvođenje i nadzor tehnoloških faza u farmaceutskoj i kozmetičkoj industriji, kontrolisanje proizvodnog procesa i vođenje proizvodno-kontrolne administracije, obezbeđivanje propisanih higijenskih uslova i zaštite na radu, za vođenje prometa lekova u veletrgovini i rad u javnoj apoteci.
Neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebe kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređivanja zapošljivosti, usmerava da farmaceutski tehničari budu osposobljeni za:
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu;
- primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada;
- primenu mera zaštite životne sredine u procesu rada;
- upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu;
- preuzimanje odgovornosti za vlastito kontinuirano učenje i napredovanje u poslu i karijeri;
- prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju.
Osposobljavanje
Nakon završene srednje škole učenici stiču naziv farmaceutski tehničar. Zapošljavaju se u apotekama, biljnim apotekama, u proizvodnji farmaceutskih sirovina i gotovih lekova, u kozmetičkoj industriji i proizvodnji dijetetskih proizvoda. Nakon završene srednje škole učenici mogu upisati farmaceutski fakultet, medicinski fakultet, a mogu upisati i druge srodne fakultete.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”MEDICINSKA SESTRA – TEHNIČAR” title_align=”separator_align_left” align=”align_center” color=”grey”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Dužnosti – stručne kompetencije:
- Sprovođenje postupka prijema i otpusta bolesnika
- Obavljanje zdravstvene nege bolesnika
- Obavljanje medikamentoznog lečenja bolesnika
- Sprovođenje dijagnostičkih i terapeutskih postupaka
- Sprovođenje primarne, sekundarne i tercijarne zdravstvene zaštite
Ciljevi stručnog obrazovanja
Cilj stručnog obrazovanja za kvalifikaciju medicinska sestra – tehničar je osposobljavanje lica za sprovođenje postupka prijema i otpusta bolesnika, obavljanje zdravstvene nege bolesnika i medikamentoznog lečenja bolesnika, sprovođenje dijagnostičkih i terapeutskih postupaka i sprovođenje primarne, sekundarne i tercijarne zdravstvene zaštite.
Neophodnost i stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebe kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoja karijere, unapređivanja zapošljivosti, usmerava da medicinska sestra – tehničar bude osposobljena za:
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu;
- primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada;
- primenu mera zaštite životne sredine u procesu rada;
- upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu;
- preuzimanje odgovornosti za vlastito kontinuirano učenje i napredovanje u poslu i karijeri;
- prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju.
[/vc_column_text][vc_text_separator title=”MEDICINSKA SESTRA – VASPITAČ” title_align=”separator_align_left” align=”align_center” color=”grey”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Medicinska sestra – vaspitač radi u obdaništima sa zdravom decom, uzrasta od jedne do tri godine, na poslovima nege i vaspitanja. Povija, oblači decu i igra se sa njima. Aktivno učestvuje u formiranju higijenskih, kulturnih i radnih navika dece. Medicinska sestra – vaspitač sarađuje sa roditeljima, planira i ostvaruje vaspitni rad u grupi, organizuje slobodne i usmerene aktivnosti dece, priprema prostor i vaspitni materijal za igru.
Radni zahtevi
Radni zadaci uključuju: prijem dece u ustanovu za dečiji boravak (sanitarni pregled), sprovođenje lične higijene dece ranog uzrasta, sprovođenje terapije u ustanovama za dečiji boravak, dezinfekciju i sterilizaciju opreme, igračaka i ostalog materijala, pripremanje dece za preventivne zdravstvene preglede i pomaganje lekaru pri pregledu. Medicinska sestra – vaspitač vodi pedagošku i zdravstvenu dokumentaciju.
Osposobljavanje
Ovo četvorogodišnje obrazovanje pruža kako stručno tako i dobro opšte obrazovanje. Teorijska nastava i vežbe izvode se u kabinetima. Medicinska sestra – vaspitač uči predškolsku, dečiju i opštu psihologiju. Tokom školovanja učenici stiču zdravstveno i pedagoško obrazovanje za rad na poslovima nege i vaspitanja dece uzrasta od jedne do tri godine.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”FIZIOTERAPEUTSKI TEHNIČAR” title_align=”separator_align_left” align=”align_center” color=”grey”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Dužnosti – stručne kompetencije:
- Sprovođenje fizioterapeutskih procedura
- Sprovođenje terapeutskih postupaka
- Sprovođenje balneoklimatoloških procedura i masaža pacijenata
Ciljevi stručnog obrazovanja
Cilj stručnog obrazovanja za kvalifikaciju fizioterapeutski tehničar je osposobljavanje lica za sprovođenje fizioterapeutskih procedura i terapeutskih postupaka, sprovođenje balneoklimatoloških procedura i masažu pacijenata.
Neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebe kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređivanja zapošljivosti, usmerava da fizioterapeutski tehničar bude osposobljen za:
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu;
- primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada;
- primenu mera zaštite životne sredine u procesu rada;
- upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu;
- preuzimanje odgovornosti za vlastito kontinuirano učenje i napredovanje u poslu i karijeri;
- prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju.
- sprovodi fizioterapeutske procedure
- sprovodi terapeutske postupke
- sprovodi balneoklimatološke procedure i masažu pacijenata
[/vc_column_text][vc_text_separator title=”KOZMETIČKI TEHNIČAR” title_align=”separator_align_left” align=”align_center” color=”grey”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Dužnosti – stručne kompetencije:
- Higijensko-estetska nega, zaštita i rehabilitacija kože i adneksa kože
Ciljevi stručnog obrazovanja
Cilj stručnog obrazovanja za kvalifikaciju kozmetički tehničar je osposobljavanje lica za higijensko-estetsku negu, zaštitu i rehabilitaciju kože i adneksa kože.
- učestvuje u utvrđivanju kozmetičke dijagnoze i statusa kože;
- izvodi sprovođenje metoda asepse i antisepse;
- izvodi kozmetodijagnostiku i kozmetoterapijske procedure na regiji lica i tela;
- izvodi aparaturne kozmetoterapijske procedure kod različitih tipova, stanja i problema na koži;
Kozmetički tehničar izvodi masažu lica kod određenih kozmetsko-medicinskih problema, kao i kod zdrave kože;
- primeni odgovarajući izbor preparata za preparativnu kozmetiku i produženu kozmetoterapiju;
- izvodi standardne manikir i pedikir procedure;
- prati naučno-stručnu literaturu iz savremene prakse;
- Kozmetički tehničar organizuje rad u kozmetičkim ustanovama – prijem klijenta, vođenje dokumentacije
- ispolji ljubaznost u komunikaciji sa saradnicima i klijentima.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]






Let me tell You a sad story ! There are no comments yet, but You can be first one to comment this article.
Write a comment