Najneobičnije ploče na svetu
Povezane objave
U Rusiji posle II svetskog rata, Staljin je zabranio posedovanje bilo koje zapadne muzike. Dozvoljene su bile samo ploče ruskih kompozitora. U Rusiji je tada, kao i svuda u svetu bilo ljudi koji su voleli svetsku muziku, koji su bili gladni trendova ili određenih pravaca- bluza, džeza, rokenrola i drugih. Do inostranih ploča se nije moglo doći, sankcije su bile striktne, a šverc je bio veoma opasan. Pribavljanje materijala za pravljenje kopija, ploča inostranih umetnika- koje su ipak nekako nalazile put do Rusije ali u veoma malom broju, bilo je vrlo skupo i rizično.
Genijalno rešenje problema doneo je mladi entuzijasta, devetnaestogodišnji inženjer zvuka Ruslan Bogoslovski iz Lenjingrada. On je totalno „promenio pravila igre“ kada je napravio poseban sistem za kopiranje zapadnjačkih ploča na sasvim inovativni i jedinstven način. Ovaj projekat, ove Ruslanove ploče, su se zvale „Muzika kostiju“, ili „Muzika Kostiju i rebara“ („bones ’n’ ribs po uzoru na rock ’n’ roll), ili jednostavno Rebra. Svoju muziku je distribuirao pirom Rusije.
Problem je u početku Ruslanove zamisli da kopira albume poznatih inostranih umetnika i grupa, bio što nije mogao da nabavi materijal na kome bi kopirao. Vinil je bio užasno skup i teško dostupan kao i svi naftni proizvodi posle rata.
Jednog dana je ovaj mladić naleteo na gomilu odbačenih rendgenskih snimaka. Javila mu se zanimljiva ideja da pokuša da kopira muziku na njima- uspeo je! Ruski zakon je u to vreme nalagao da se svi rendgenski snimci moraju nakon godinu dana uništiti kako su zapaljivi i predstavljaju potencijalnu opasnost. Mladić je bio veoma uporan i snalažljiv- prekopavao je kante u nadi da će pronaći stare rendgenske snimke, plaćao čistače da mu nabave snimke… Tokom čak 20 godina koliko je ovo radio, Ruslan je napravio čak 1 000 000 kopija na rendgenskim snimcima. Bilo je tu svega, od klasike do Bič Bojsa. Na kraju je zbog ove pobune proveo pet godina u zloglasnom Sibirskom zatvoru.
Preko 20 godina, „Bones Music“ je bio jedini način na koji su ruski ljubitelji muzike mogli doći do zapadnjačke muzike, koju su puštali na „muzičkim zabavama i zabavama uz kafu“ u svojim domovima, daleko od očiju i ušiju KGB-a.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*