Kako su pamtili stari Grci?
Povezane objave
Mnogobrojne informacije s kojima se susrećmo tokom obrazovanja, često nisu povezane i otežavaju učenje.
Stari Grci su koristili posebne tehnike pamćenja, koje su im olakšale učenje i omogućile im pamćenje velikog broja informacija.
Mnemotehnike ili specifične mentalne strategije
Ove specifične mentalne strategije za poboljšavanje pamćenja imaju svrhu lakšeg usvajanja infomacija, koje lako i brzo zaboravljamo.
Nastale su u staroj Grčkoj, a koristili su ih i rimski senatori.
Kako funkcioniše ova tehnika?
Princip je prilično jednostavan.
Naime, ukoliko želite da zapamtite novu informaciju, dovedite je u vezu s nečim poznatim kako bi vas ta poznata stvar asocirala na novu informaciju koju treba da zapamtite.
Postoje tri kategorije menmotehnike: verbalna, vizuelna i mešovita.
Skraćivanje
Najjednostavniji oblik verbalne mnemotehnike je skraćivanje. Na ovaj način smanjujemo broj informacija koje treba da zapamtimo i stvaramo lako pamtljive akronime.
Ovo je odličan primer. Učenici u bivšoj Jugoslaviji pamtili su imena susednih država na ovaj način – naučili su da je njihova država okružena BRIGAMA, to jest da su im susedi Bugarska, Rumunija, Italija, Grčka, Albanija, Mađarska i Austrija.
Korišćenje akronima, koji je stvoren od početnih slova susednih država u velikoj meri je olakšao pamćenje ovih sedam susednih država bivše Juge.
Kodiranje
Elaborirano kodiranje koristimo tako što nepoznatim informacijama dodajemo one poznate i na taj način stvaramo lako pamtljivu celinu. Ovaj oblik mnemotehnike olakšava pamćenje raznih formula.
Ukoliko želite da zapamtite boje spektra ili formulu, izmislite rečenicu. Na primer, ukoliko formula glasi v=t*a, zapamtite Vidim Tamo Avion. Probajte.
Rečenični mnemonici
Ova mnemotehnika funkcioniše tako da od pojmova koje želimo da upamtimo, stvorimo smislenu priču. Dobar primer za ovu tehniku leži u hemiji. Naime, ukoliko želite da zapamtite da je opasno sipati vodu u kiselinu, iskoristićete prva slova i sklopiti ih u VUK . Vuk kao opasna životinja može da nas asocira na opasnost koju u sebi krije ovakav postupak.
Rima i ritam
Unošenje ritma i rime u proces učenja uveliko olakšava usvajanje znanja što se posebno dobro pokazalo kod nižih uzrasta.
Nastavnici su ponekad koristili rime kako bi osnovcima olakšali pamćenje pojedinih matematičkih postulata.
Na primer: “Kvadrat nad hipotenuzom, to zna svako dete, jednak je broju kvadrata nad obe katete”.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*