Nova pravila za ocenjivanje srednjoškolaca
Povezane objave
Pravilnik o ocenjivanju srednjoškolaca, koji nije menjan poslednjih 16 godina, sada će doživeti promene.
Neke od glavnih novina u ocenjivanju učenika srednjih škola jeste to što će nastavnici ocenjivati, pored usmenog odgovaranja i pismenih zadataka i druge aktivosti đaka.
Popravljanje ocena će od sada biti moguće i tokom dopunskih časova.
Osim toga, odeljensko veće više neće biti u mogućnosti da popravi učenicima ocene zarad boljeg uspeha.
Pored ocenjivanja usmenog odgovaranja i pismenih i kontrolnih vežbi, prema izmenjenom Pravilniku o ocenjivanju, ocenjivaće se i učešće u interdisciplinarnim projektima, praktičnim, zajedničkih radovima.
Sve ove aktivnsoti biće zabeležene u pedagošku dokumentaciju i uticaće na upisanu ocenu u dnevnik-
Od sada će svi pismeni zadaci, koji traju 45 minuta, morati da budu blagovremeno najavljeni – na oglasnoj tabli i/ili internet strani škole. U toku školske godine biće održane četiri pisane provere, odnosno četiri pismena zadatka.
Nastavnici će morati na nivou odeljenskog veća da usklade kontrolne zadatke, kako u toku jedne nedelje ne bi bilo više od tri provere znanja, a najviše jednom nedeljno može da se održava pismeni zadatak.
Osim toga, postojaće pravilo i da se više ne može odlagati kontrolni zadatak.
Kraće provere znanja, u trajanju od 15 minuta, ne moraju se najavljivati, a nema ni ograničenja iz koliko predmeta u toku dana đaci mogu da imaju ovakve provere znanja.
Ocene koje učenici dobiju na ovim kraćim proverama znanja neće se unositi u dnevnik, nego će biti zabeležene u pedagošku dokumentaciju, odnosno svesku koju mora da ima svaki nastavnik. Tek posle nekoliko ovakvih testova ocena se unosi u dnevnik.
Pedagošku svesku imaju pravo da vide svi roditelji.
Pismeni zadatak može da se ponavlja samo u situacijama kada pola odeljenja dobije jedinicu. Tada ocenu imaju pravo da poprave svi koji su nezadovoljni, a ne samo oni koji su dobili jedinicu.
“Blic” provere znanja, odnosno provere znanja od 15 minuta mogu da se organizuju i tokom dopunske nastave, što do sada nije bio slučaj. Ovo će sprečiti pojavu da učenik ostane neocenjen jer nije pohađao časove.
Zaključna ocena se izvodi na osnovu ocena iz prvog i drugog polugodišta, a zbog negodovanja nastavnika, ukinuta je mogućnost da odeljensko veće pokloni učeniku ocenu na kraju godine samo sa obezloženjem da je učeniku potrebna bolja ocena kako bi imao bolji uspeh – da bi bio vrlo dobar, odličan.
Kada je u pitanju ocenjivanje vladanja, uvodi se opisno ocenjivanje tokom cele godine. Do sada je nasilno ponašanje, diskriminacija i slično, sankcionisano samo tako što se postupno smanjivala ocena, a to se pokazalo kao nedovoljno efikasno.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*