Društvene mreže i tinejdžeri
Povezane objave
Mladi sve više imaju potrebu za velikim grupama prijatelja na društvenim mrežama, a sa velikim delom njih nikada neće direktno stupiti u kontakt.
Brojna istraživanja pokazuju da društvene mreže u velikoj meri utiču na način na koji mladi gledaju na prijateljstvo i intimnost. Danas prosečan tinejdžer ima oko 300 prijatelja na Facebook-u i oko 79 pratilaca na Twitter-u, a poneki imaju i mnogo više.
Takođe se menjaju i norme koje se tiču privatnosti, jer većina tinejdžera slobodno objavljuje fotografije i lične podatke većini svojih kontakata na društvenim mrežama.
Određena istraživanja ističu i podatak da većina mladih ne razume najbolje pojmove polise privatnosti ili geo-lociranja, pa čak ni moguće opasnosti od deljenja svojih šifara.
I pored toga, mladi danas osećaju i određeni društveni pritisak da održavaju velike mreže virtuelnih prijatelja, koje nikad ne moraju upoznati lice u lice. Društvena podrška dolazi iz činjenice da imaju široku publiku koja može da vidi sve što oni objavljuju.
Postoje i naznake da intimna prijateljstva između mladih gube na značaju kao posledica pojačanog korišćenja društvenih medija. Umesto toga, mnogi mladi ličnu podršku pronalaze u afirmaciji iz ‘’lajkova’’ i komentara na svojim postovima iako komunikacija preko ekrana stvara slabiji osećaj povezanosti sa nekim od direktne komunikacije.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*