Osobe opsednute poznatim ličnostima, tabloidima i rijaliti šou emisijama su manje inteligentne

22/01/2022 15:09

Osobe opsednute poznatim ličnostima, tabloidima i rijaliti šou emisijama su manje inteligentne

Opsednuti ste izgledom neke rijaliti zvezde? Čitate redovno članke o životu javnih ličnosti? Pa, vesti nisu dobre, jer je vrlo verovatno da posedujete inteligenciju ispod proseka.

Bar tako tvrde mađarski naučnici.

Novo istraživanje je ustanovilo da ljudi koji su opsednuti zvezdama iz šou biznisa, tračevima i drugim poznatim ličnostima, nisu baš posebno pametni. Vesti su zabrinjavajuće, jer vrlo dobro znamo do koje mere su popularni tabloidni mediji i rijaliti šou emisije u današnje vreme.

Istraživanje koje je objavio BMC Psychology, utvrdilo je da „postoji direktna veza između obožavanja i praćenja slavnih ličnosti i slabijih rezultata na kognitivnim testovima“, bilo da je reč o „slovima“ (pismenosti) ili „brojkama“ (računanju).

U studiji su učestvovale 1763 odrasle osobe, podvrnute testu veštine baratanjem vokabularom i brojkama, pre popunjavanja upitnika pod nazivom „Skala stava prema poznatim ličnostima“, kako bi se utvrdio nivo interesovanja anketiranih za slavne osobe.

Učesnici su morali da odgovore sa „da“ ili „ne“ na seriju tvrdnji, uključujući „Često osećam neodoljivu potrebu da saznam o ličnim navikama moje omiljene poznate ličnosti“ ili „Opsednut/a sam životom svoje omiljene poznate ličnosti“. Još jedna „da/ne“ izjava glasi: „Da imam sreću da se upoznam sa svojom omiljenom poznatom ličnošću, a on/ona me zamoli da uradim nešto nezakonito kao protivuslugu, verovatno bih to uradio/la.“

Istraživači su otkrili da je visok skor na „Skali stava prema poznatim ličnostima“ u korelaciji s lošijim rezultatima na dva testa kognitivnih sposobnosti. Učesnici su takođe zamoljeni pruže podatke o svojoj zaradi, materijalnom stanju i stepenu obrazovanja, da bi se se kreirala što detaljnija moguća slika.

Međutim, autori studije nisu mogli da odrede da li je opsesivnost nekom poznatom ličnošću direktno uticala na slabije rezultate, zbog usmerenosti moždanih aktivnosti na tračeve, izjave i slične stvari vezane za „selebritije“, ili su ljudi zainteresovani za te stvari prosto manje inteligentni.

Drugim rečima, nije jasno da li je obožavanje slavnih ličnosti uzrok ili posledica lošijih kognitivnih funkcija. Samim tim, po istraživačima, neophodna su dodatna proučavanja.

22/01/2022 15:09

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Pretraga