Influenseri pod lupom?
Povezane objave
Da li je najpopularnije zanimanje današnjice influenser?
Naime, veliku popularnost stekli su na društvenim mrežama, u poslednjih par godina i to zahvaljujući velikom broju pratilaca, koji komentarišu i lajkuju sve što napišu.
Marketinški zanimljivi?
Zahvaljujući velikoj popularnosti na društvenim mrežama, mnogi influenseri postali su traženi od strane velikih kompanija, koje im plaćaju dobre sume novca kako bi reklamirali njihove proizvode ili usluge.
Veliki broj korisnika društvenih mreža veruje da influenseri vode život iz snova, jer se takav utisak stiče na osnovu njihovih objava. Naime, oni na svojim Instagram profilima i YouTube kanalima postavljaju fotografije i objave sa raznih egzotičnih i turističkih destinacija, hvaleći se besplatnim avionskim kartama, skupim hotelima i drugim avanturama.
Jedan od problema takvog reklamiranja je što se nekad ne zna da li je reč o reklami, iako od nedavno sve više influensera uz slične objave ostavlja heštagove, kao što su #promoted i #sponsored.
Protiv takvog načina prikrivenog oglašavanja bore se regulatorna tela u Americi i u Velikoj Britaniji. Tako je nedavno agencija za zaštitu tržišta i konkurentnost u Velikoj Britaniji pokrenula istragu protiv poznatih ličnosti i influensera koji na društvenim mrežama ne navode za koje su objave dobili novac kako bi promovisali brendove.
Agencija je kontaktirala brojne poznate osobe s društvenih mreža, u cilju prikupljanja informacija o vezi između objava i sponzorskih ugovora. Ukoliko se pokaže da su primili novac, a da to nije napomenjeno u objavama, mogli bi završiti na sudu.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*