Da li su mobilni telefoni sredstvo za učenje 21. veka?

09/10/2014 10:40

Mobilni telefoni su ono što definiše današnju kulturu omladine. Prosvetni radnici su ih označili kao nešto što ometa nastavu i zabranjeno je koristiti ih na času, međutim postavlja se pitanje da li ove sprave mogu da doprinesu u obrazovanju učenika.

Neki profesori se slažu. Nekoliko intervjuisanih profesora je promenilo mišljenje nakon što su čvrsto verovali da ne postoji vrednost u mobilnim telefonima u obrazovnom smislu. Ipak kada su profesori postali svesni šta sve može da se uradi pomoću telefona u svrhe obrazovanja je mišljenje je ostalo prilično podeljeno. Ovome je posebno doprinela činjenica da dobar deo profesora smatra da telefoni lako odvuku pažnju učenika od zadatka koji trebaju da ispune.

Generalno je mišljenje da mobilnim telefonima možete sebi olakšati učenje na različite načine, ali da ih i dalje ne možete koristiti kao nastavno sredstvo tokom časa. Varijante u kojima bi telefon mogao biti veoma koristan su uglavnom vezane za projekte koji se rade van učionice gde učenici mogu prikupljati različite tipove podataka.

Na primer, jedan od učenika dobija zadatak da uradi prezentaciju o ekosistemima i zadatak mu je da uslika insekte na telefonu kako bi ih kasnije svi mogli izučavati na času. Učenicima bi ovako lekcije bile uzbudljivije jer bi mogli da koriste svoje telefone i da u ovim projektima aktivno uče, što bi unelo drugačiju atmosferu i pristup nastavi.

Postoji puno pozitivnih i negativnih razmišljanja na ovu temu. Suština je da ukoliko mobilni telefoni postanu deo nastave van i unutar učionice, to će biti jedno od većih izmena u obrazovanju tokom poslednjih godina.

09/10/2014 10:40

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Pretraga