Podvlačenje je loša strategija?
Povezane objave
Verovali ili ne, istraživanja su pokazala da je podvlačenje teksta tokom učenja ustvari loša strategija.
Iako je u pitanju najčešća i omiljena tehnika đaka i studenata, otkriveno je da se tako ne pamti najbolje.
Strategija podvlačenja
Mnogi učenici započinju učenje podvlačenjem važnih delova literature flomasterom ili hemijskom olovkom. Međutim, stručnjaci tvrde da je reč o gubljenju vremena.
Naime, iako se vama čini da, kada nešto podvlačite ističete važnost i značaj tog dela, mozak ustvari ne prima takve naredbe. Ukoliko želite da mozak zapamti bitan deo, morate ponavljati, a ne podvlačiti.
Istraživanja su pokazala da učenje koje se čini teškim bolje ugrađuje znanje u memoriju, dok ono učenje koje se čini lakšim brzo nestaje.
Kartice sa beleškama i važnim informacijama
Beleške koje pravite na stikerima, poznate kao memorijske kartice, dosta su važnije za efektivno učenje. Kada sami stvarate smernice za učenje, lakše pamtite gradivo, odnosno tako na efektivniji način proučavate materijal.
Stručnjaci ističu da je važno akcijom pokazati mozgu da je nešto vredno zapamtiti. Korišćenjem memorijskih kartica i vežbi, poput elaboracije, možete bolje i lakše zapamtiti materiju koju treba da naučite.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*