Šta da radite ako vredno učite, a ne dobijate adekvatne ocene?

31/07/2014 09:46

Što se tiče uspešnosti đaka, postoji generalan poredak po individualnom učinku. Po ovom poretku na vrhu su odlični učenici, a na suprotnoj strani su uglavnom učenici sa najviše izostanaka i najmanje sati uloženih u učenje. Poredak je direktno srazmeran sa satima koje su đaci ulagali u učenje. Ipak, neki učenici se zaista trude, rade domaće zadatke, uče za kontrolne i pismene zadatke, ali ne uspevaju da dobiju dobre ocene. 

Ukoliko vam se ovo dešava, očigledno je da nešto radite pogrešno. Pre nego što napravite sledeći potez, morate saznati šta je uzrok ovog problema. Kod nekih učenika, ova vrsta problema počinje da se javlja u ranim fazama procesa učenja. Oni uče, ali bez razumevanja gradiva. Bez obzira da li čitate, ispisujete kratke podsetnike ili pravite dijagrame, ključno je da informacije koje izučavate ostanu u vašoj glavi. Ukoliko samo prelećete gradivo bez rauzumevanja, verovatno je da se te informacije neće dugo zadržati u vašoj glavi.

Kod drugih učenika, problem se javlja u kasnijim fazama procesa učenja. Oni se možda trude da razumeju gradivo koje uče, ali kada dođe vreme da se to znanje primeni na pismenim i kontrolnim zadacima, nisu uspešni. Ako imate ovaj problem, postoji rešenje. Kada završite sa učenjem gradiva, napravite sebi test u identičnoj formi u kojoj ih pravi profesor predmeta koji spremate. Što više budete vežbali na ovaj način, to ćete lakše moći da se setite odgovora, posebno zato što postoje šanse da dobijete ista pitanja na testu, koja sami sebi postavite za vežbu kod kuće.

Ukoliko se niste pronašli ovde, a i dalje ne dobijate ocene koje bi odgovarale vašem uloženom vremenu i trudu, vaš problem bi se mogao naći negde između navedene dve problematične tačke. Vratite se unazad i detaljno rezimirajte korake koje preduzimate tokom učenja i naćićete uzrok problema.

31/07/2014 09:46

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Pretraga