Nada kao najsnažniji izvor uspeha
Povezane objave
Učenici često imaju utisak da profesori ne žele da im daju visoke ocene. To zaista nije slučaj, jer su mnogi profesori koji su intervjuisani u istraživanjima pokazali da je situacija potpuno suprotna.
Istraživanja ukazuju na to da je gajenje nade zaista komplikovan proces, ali proces koji je vredan nagrade. Zbog toga, profesori i nastavnici ohrabreni su da učenicima koji imaju problema tokom školovanja pruže što više nade.
Istraživanje je otkrilo da studenti koji imaju puno nade, imaju i veće akademske uspehe, jača prijateljstva i da pokazuju više kreativnosti u rešavanju problema. Kod njih su takođe dosta ređe pojave depresije i anksioznosti, samim tim i sklonosti ka odustajanju od školovanja. Smatra se da je moguće predvideti učenikovu akademsku budućnost i postignuća na osnovu nade, više nego na osnovu osećaja samocenjenja ili pozitivnog stava prema životu.
Dakle, kako da profesori znaju koji učenici gaje veliku nadu? Lako: To su učenici koji uče iz svojih neuspeha, koristeći ih da se poboljšaju kako bi sledeći put bolje uradili svoje zadatke. Takođe su veoma optimistični, pa i u situacijama kada nailaze na prepreke ne odustaju i uvek hrabre sebe.
Dobra vest je da se nada može razviti, čak i među učenicima i studentima koji su u riziku da je izgube. Nada se ne gaji samo pozitivnim razmišljanjem nego sposobnošću da postavite svoje ciljeve, razvijete više strategija kako bi postigli te ciljeve i da ostanete motivisani i koristite te strategije u ostvarivanju ciljeva, posebno kada nalećete na prepreke.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*